Handelsbetingelser webshop
Opdateret: 29-09-2025
Disse handelsbetingelser kan ændres uden varsel.
1. Generelle oplysninger
Guldpoten
Mosevangen 1
4200 Slagelse
CVR nr.: 36210702
Telefon: 52 25 43 19
E-mail: guldpoten@netmail.dk
Kundeservice: guldpoten@netmail.dk
2. Priser
Alle priser er i danske kroner (DKK) og inkluderer moms og afgifter. Vi forbeholder os ret til at ændre priser uden varsel.
B2B-kunder ser priserne eksklusiv moms. Der tages forbehold for udsolgte varer.
3. Betaling
Vi modtager betaling med: VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard og MobilePay.
Betaling trækkes først, når varen afsendes.
B2B-kunder / erhvervskort: Alle udgifter til fragt, returnering og lignende afholdes af kunden selv.
4. Levering
Vi sender til hele Danmark med PostNord, GLS og DAO.
Ved større mængder kan der ske levering med pallefragt via danske fragtmænd – fragtprisen oplyses inden afsendelse.
Levering til udlandet, Færøerne og Grønland tilbydes ikke.
Ordrer modtaget inden kl. 17 hverdage afsendes samme dag.
Udsolgte varer eller bestillingsvarer kan tage +6 hverdage.
Privat levering via GLS kræver fuldmagt; uden fuldmagt kan pakken flyttes til pakkeshop.
Pakker uden plads i pakkeshop flyttes til nærmeste udleveringssted, og du vil blive oplyst herom.
4.1 Afhentning i butik
Varer kan afhentes i Guldpoten, Mosevangen 1, 4200 Slagelse.
Pakker, der ikke afhentes inden 30 dage, returneres med et administrationsgebyr på 50 kr.
5. Reklamation
Du har 2 års reklamationsret i henhold til købeloven for fejl i materiale eller fabrikation. Skader forårsaget af forkert brug (fx bid, vandskader, manglende opsyn) er ikke omfattet.
B2B-kunder: Reklamationsretten gælder som ovenfor, men returnering og udgifter afholdes selv af kunden.
Reklamation skal ske inden for “rimelig tid” efter, du opdager manglen.
Returnering af godkendte reklamationer dækkes af os.
Test- og rengøringsgebyrer kan pålægges, hvis varen ikke er fejlbehæftet eller beskidt.
5.1 Refusion
Ved betaling med kort/MobilePay refunderes beløbet automatisk inden 14 dage efter modtagelse af returvaren.
6. Fortrydelsesret
Forbrugerkøb: 14 dages fortrydelsesret fra modtagelse af varen. Vi tilbyder op til 30 dages returret på uåbnede produkter med intakt forsegling og ikke overskredet udløbsdato.
Erhvervskøb/B2B: Ingen lovpligtig fortrydelsesret, medmindre aftalt særskilt.
6.1 Varer uden fortrydelsesret
Fysiske produkter lavet efter kundens specifikation
Forseglede varer, hvor forseglingen er brudt (fx fødevarer, hundeprodukter)
Digitale produkter og kursus materialer der er taget i brug eller downloadet
Billetter og arrangementer med fast dato
Tjenesteydelser, hvis levering er påbegyndt med kundens samtykke
Aviser, magasiner, varer med kort holdbarhed
Tilbud varer: Fortrydelsesret gælder, medmindre varen er en af typerne ovenfor.
6.2 Returnering
Varer sendes retur inden 14 dage fra meddelelse om fortrydelse. Du bærer returomkostninger og risiko, indtil varen er modtaget. Pakken skal være forsvarligt pakket, og ordrebekræftelse eller returformular skal vedlægges.
Bemærk: Pakker modtages ikke pr. efterkrav – porto skal være betalt på forhånd.
6.3 Tilbagebetaling
Refusion sker inden 14 dage efter modtagelse af varen. Eventuel værdiforringelse fratrækkes. Tilbagebetaling sker med samme betalingsmiddel, medmindre andet aftales.
6.4 Retur adresse
Guldpoten
Mosevangen 1
4200 Slagelse
7. Online kurser og digitale produkter
Produkterne er personlige og må ikke deles, kopieres, videresælges eller distribueres, hverken privat eller kommercielt.
Dette gælder både online produkter, downloadede produkter, livehold, kurser, workshops og uddelt undervisningsmateriale.
Brud på reglerne kan medføre lukning af adgang og eventuelt erstatningskrav.
8. Rettigheder
Alle rettigheder til kurser, workshops, events og digitale produkter tilhører Guldpoten.
Køb giver personlig licens til at bruge produktet.
9. Persondatapolitik
Vi behandler oplysninger (navn, adresse, telefon, e-mail, køb) til levering og kundeservice. Behandlingen følger vores persondatapolitik, hvor du kan læse om sletning og dine rettigheder.
10. Klage
Hvis du som forbruger vil klage, skal du rette henvendelse til os først. Lykkes det ikke at finde en løsning, kan du klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.
Hundesalonens regler og politik – Guldpoten
Afbud og udeblivelse
Afbestilling skal ske senest 48 timer før den aftalte tid.
Aflysning senere end 48 timer koster 50 % af behandlingens pris.
Aflysning under 24 timer eller udeblivelse koster 100 % af behandlingens pris.
- Afbestilling skal ske på tlf. 52 25 43 19 (eller direkte til elevens tlf. ved elevklip). Aftalen er først afmeldt, når bekræftelse er modtaget.
Forsinkelse
Hvis du kommer for sent (mere end 15 min.), og vi ikke kan udføre behandlingen forsvarligt inden for den resterende tid, opkræves 100 % af behandlingens pris og der vil blive aftalt en anden tid.
Afhentning
Vi kontakter dig, når din hund er klar. Kom ikke før, da tidlig afhentning kan skabe stress for hund og personale.
De fleste hunde er hos os 2,5–4 timer. bemærk at elevklip behandlinger kan tage længere tid.
Vi lukker først, når alle hunde er hentet.
Tidlig afhentning og stressfri behandling
Hundens komfort og sikkerhed prioriteres.
Ekstra tid ved filtret pels kan medføre gebyr (fra 100 kr./pr. 15 min.).
Ulykker, skader og ansvar
Vi tager alle forholdsregler, men små skader kan forekomme.
Omkostninger ved skader som følge af filtret pels eller hundens opførsel afholdes af ejer.
Nægtet service
Vi kan nægte service til aggressive hunde af sikkerhedshensyn.
Sikkerhed i salon
Hundeejere må ikke opholde sig i klippeområdet under behandling.
Tilfredshed
Klager over klip skal meldes inden 24 timer. Vi kan ikke refundere, men retter op, så vidt muligt. Vi ønsker, at både du og din hund er tilfredse. Oplever du problemer, skal du sige til straks efter endt behandling, så vi kan finde en løsning.